СЕМЕНІВСЬКА МІСЬКА РАДА
СЕМЕНІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІ СТУПЕНІВ №5
НАКАЗ
м.Семенівка
від 22 вересня 2022р. №43 -о
Про затвердження заходів протидії
булінгу(цькуванню) в закладі освіти
На підставі нормативно-правової бази про запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладі освіти
Н а к а з у ю:
1.Затвердити план заходів, спрямованих на запобігання та протиді.ю булінгу (цькування) в закладі освіти (план додається):
ПЛАН ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ НА 2022/2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
2.Контроль за виконанням заходів покласти на заступника директора з НВР Железняк Л.М.
Директор Ольга Деденко
№ з/п | Заходи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 | Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | |||
1.1 | Вивчення нових нормативно-законодавчих документів щодо протидії булінгу (цькуванню), ознайомлення з провідними практиками щодо протидії булінгу | Протягом 2022/2023 навчального року | Адміністрація закладу, педагогічні працівники | |
1.2 | Розгляд на засіданні методичного об’єднання класних керівників питання «Про роботу педагогічного колективу щодо запобігання насильства та булінгу серед школярів» | Вересень Січень | Голова ШМО класних керівників | |
1.3 | Обговорення на нараді при директорові підсумки реалізації плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), на 2022/2023 н.р. | Червень | Заступник директора з НВР | |
1.4 | Оновлення «Правил поведінки для здобувачів освіти». Ознайомлення з ними учнів закладу | Вересень | Педагог-організатор | |
1.5 | Оновлення розділу «Протидія булінгу» на офіційному сайті закладу освіти | Вересень | Заступник директора з НВР | |
1.6 | Оновлення тематичних матеріалів на шкільному інформаційному стенді «Стоп! Булінг» | Вересень | Заступник директора з НВР | |
1.7 | Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) | Вересень | Заступник директора з НВР | |
1.8 | Ознайомлення учасників освітнього процесу, представників батьківської громадськості з алгоритмами дій у разі виявлення випадку булінгу (цькування), розміщення відповідних документів на офіційному сайті закладу | Протягом 2022/2023 навчального року | Заступник директора з НВР | |
1.9 | Участь педагогічних працівників закладу в практичних семінарах, вебінарах, майстер-класах, тренінгах з питань протидії булінгу та кібербулінгу (в тому числі онлайн) | Протягом 2022/2023 навчального року | Педагогічні працівники | |
2 | Діагностичні заходи | |||
2.1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах | Серпень та за потреби | Класні керівники | |
2.2 | Діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах: -спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -психологічні діагностики мікроклімату, рівня згуртованості класних колективів та емоційних станів здобувачів освіти; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених учнів у колективах; -визначення рівня тривожності та депресії учнів. | Протягом 2022/2023 навчального року | класні керівники 2-8-х класів | |
2.3 | Проведення тренінгів «Що таке булінг?», «Як не стати жертвою булера?», «Навчись говорити «НІ»» | Протягом 2022/2023 навчального року | класні керівники 2-8-х класів | |
2.4 | Проведення профілактично-просвітницької, корекційно-розвивальної роботи з учасниками освітнього процесу | Протягом 2022/2023 навчального року | класні керівники 2-8-х класів | |
3 | Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти | |||
3.1 | Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом | Вересень | Директор, заступник директора з НВР | |
3.2 | Проведення навчального семінару для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування | Жовтень | Заступник директора з НВР | |
3.3 | Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти | Січень | Практичний психолог (за домовленістю) | |
3.4 | Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу | 2рази на семестр | Заступник директора з НВР | |
3.5 | Консультування класних керівників психологом з проблемних ситуацій | Протягом 2022/2023 навчального року | Практичний психолог (за домовленістю) | |
4 | Робота з учнями | |||
4.1. | Проведення уроків, практичних занять, бесід, тренінгів з питань протидії булінгу та кібербулінгу за участі офіцерів поліції та інспекторів патрульної поліції | Протягом 2022/2023 навчального року | Педагог-організатор | |
4.2. | Зустріч учнів з представниками органів юстиції. Лекції на тему «STOP булінг!» в рамках Всеукраїнського тижня права та Місячника правових знань | Протягом 2022/2023 навчального року | Класні керівники 2-8 класів | |
4.3. | Тиждень толерантності | Листопад | Рада старшокласників, класні керівники 2-8 класів | |
4.4. | Інформаційна акція «16 днів проти насильства» | Листопад | Педагог-рганізатор Рада старшокласників | |
4.5. | Перегляд відеофільмів, соціальних відеороликів з питань булінгу в учнівському середовищі із подальшим обговоренням проблемних ситуацій на виховних годинах | Протягом 2022/2023 навчального року | класні керівники 2-8 класів | |
4.6. | Організація роботи консультативного пункту «Скринька довіри» | Вересень | Рада старшокласників, педагог-організатор | |
4.7. | Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» | Листопад | Класні керівники 2-4кл | |
4.8 | Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі | Протягом 2022/2023 навчального року | класні керівники 1-5 класів | |
4.9 | Конкурс малюнків та плакатів проти насильства | Лютий | Рада старшокласників, педагог-організатор | |
4.10. | Контроль стану профілактики й протидії випадкам булінгу (цькуванню) в учнівських колективах | Грудень, червень | Заступник директора з НВР | |
5 | Робота з батьками | |||
5.1 | Проведення тематичних батьківських зборів: - «Протидія цькуванню в учнівському колективі»; - « Тролінг і кібербулінг»; - « Безпечна поведінка в соціальних мережах» | Жовтень | класні керівники 2-8-х класів | |
5.2 | Проведення батьківського лекторію з питань протидії випадкам булінгу та кібербулінгу | Жовтень | класні керівники 2-8-х класів | |
5.3 | Проведення консультацій щодо надання порад батькам з питань: - «Що треба знати про булінг батькам підлітків» | Протягом 2022/2023 навчального року | класні керівники 2-8-х класів | |
5.4 | Організація зустрічей батьків з представниками батьківської громадськості, які є фахівцями правоохоронних органів і структур | Протягом навчального року | Класні керівники 2-8-х класів | |
5.5 | Обговорення питання протидії булінгу (цькуванню) на загальношкільних батьківських зборах | Грудень | Адміністраціязакладу | |
5.6 | «Круглий стіл» для батьків на тему «Поговоримо про булінг та кіберулінг» | Квітень | Заступник директора з НВР, класні керівники 2-8-х класів | |
6 | Моніторинг освітнього середовища закладу освіти | |||
6.1 | Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності | 2 рази на рік | Адміністрація закладу, педагогічні працівники | |
6.2 | Анонімне анкетування учнів 5-8-го класів про випадки булінгу (цькування) у закладі | Грудень | кл.керівники 2-8кл | |
6.3 | Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Грудень | Класні керівники 2-8 класів | |
6.4 | Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів | Лютий | Заступник директора з НВР | |
6.5 | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти | За потреби | Заступник директора з НВР | |
6.6 | Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу | Травень- червень | Заступник директора з НВР |
Коментарi